.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شعار اقتصادی رضایی: "درآمد براي مردم"

محسن رضايي دقايقي بعد از اعلام كانديداتوري‌اش طي يك بيانيه كه در سايت تابناك منتشر شد، برخي از برنامه‌هاي خود را در صورت رييس جمهور شدن در قالب پاسخ به سوالات توضيح داد.

به گزارش ايسنا، محسن رضايي شب گذشته در نشستي كه از سوي بنياد مردم (يكي از حاميان او) برگزار شد و در آن جمعي از نخبگان جوان حضور داشتند با مورد توجه قرار دادن برخي معضلات كشور گفت: برخي مي‌گويند علت اين‌كه ايراني‌ها در سياست، دفاع و امنيت پيشرفت كرده‌اند به اين دليل است كه ايراني‌ها مرد سياست هستند، ولي مردم اقتصاد نيستند.

وي افزود: تحليل ديگري نيز مي‌گويد ايراني‌ها همان‌طور كه مرد جنگند مرد توسعه نيز هستند و همان‌طور كه مرد سياسي هستند مرد اقتصاد هم هستند. اما اشكال عمده اين است كه اگرچه الگوي مديريتي در بخش سياست، دفاع و امنيت افرادي مثل شهيد همت، باكري و زين‌الدين‌ها تربيت كرده، اما الگوي مديريتي كه در اقتصاد و فرهنگ است هنوز نتوانسته اين جوانان قهرمان را تربيت كند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: من تحليل دوم را قبول دارم و معتقدم كه با آمدن و رفتن مديران تحول اساسي در كشور ايجاد نمي‌شود، بلكه با تغيير مديريت است كه كارهاي اساسي و بزر گ انجام خواهد شد، چرا كه اگر مديريت تغيير پيدا كند همان گروهي از مديران كه در سبكي از مديريت، از خود ضعف نشان مي‌دهند طي يك روش و الگوي ديگر از مديريت، از خود توانايي نشان خواهند داد.

وي خاطرنشان كرد: اين‌كه من مي‌گويم ما همان‌طور كه مرد جنگ هستيم مرد مديريت هم هستيم، در واقع به اصلاح الگوي مديريت برمي‌گردد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين با مورد توجه قرار دادن ضرورت تعالي اخلاق در كشور اظهار كرد: جامعه ما به شدت نيازمند به عشق، صفا و صميميت، اعتماد، برادري و وحدت، صداقت و احترام به همديگر است.

وي با طرح اين سوال كه چرا ما نبايد يك بهشت معنوي در ايران ايجاد كنيم، گفت: مگر ما نمي‌گوييم مسلمان و پيرو اهل بيت

(ع) هستيم، پس چرا اين كار ار انجام ندهيم.

رضايي تاكيد كرد: اگر بخواهيم اخلاق را در جامعه پيدا كنيم بايد از دولت و دولتمردان شروع كنيم، و اگر دولتمردان ما تواضع و ايثار كنند و مسابقه‌اي بر سر قدرت نداشته باشند و صداقت پيشه كنند، معنويت در جامعه تقويت مي‌شود.

رضايي در ادامه اين نشست در راستاي ضرورت اهميت به نسل جوان نيز گفت: اگرچه لازم است كه ما پس از گذشت 30 سال از انقلاب، قدرت را به نسل دوم و سوم منتقل كنيم، ولي بايد دانست كه ما اين نسل‌ها را آماده نكرده‌ايم. ما بايد تا كنون صدها مدير جوان مي‌ساختيم و كشور را به آنها تحويل مي‌داديم.

وي گفت: هم اكنون كه من ريسك كرده‌ام و به صحنه آمده‌ام و احساس تكليف كرده‌ام، هم‌چنين از نتيجه هم نهراسيده‌ام چشم اميد به شما جوانان عزيز دارم كه صحنه را عوض كنيد و اجازه ندهيد روند كندي كه در صحنه است هم‌چنين مشكلات و بداخلاقي‌هايي كه بعضا ديده مي‌شود ادامه پيدا كند. من اميدوارم به كمك شما جوانان اين مسابقه را ببريم.

وي در ادامه اين نشست در واكنش به درد و دل‌هاي يك جانباز كه مشكلات خود را بيان كرد، گفت: من معتقدم كه درد و رنجي كه جانبازان و ايثارگران كشيده‌اند با هيچ زباني قابل جبران نيست، و مسئولان كشور بايد با جد، متانت و بزرگواري براي حل مشكلات جانبازان ما بينديشند و به خاطر يك اشتباه و خطا نخواهند برخوردهاي تند و تيز كنند و گذشته‌ها را ناديده بگيرند.

وي گفت: جانبازان اصولگرايي خود را با دادن سلامتي‌شان اثبات كردند. بنابراين اين عزيزان را بايد مورد توجه قرار داد.

به گزارش ايسنا، رضايي هم‌چنين در پاسخ به سوال يكي از حضار كه از برنامه‌هاي وي در مورد مسائل مربوط به وضعيت هنر در كشورمان به خصوص تئاتر سوال كرد، گفت: تئاتر يكي از هنرهاي بنيادين است و اساسا سينما از دل تئاتر بيرون آمده، به همين خاطر من معتقدم كه بايد با كارشناسان اين رشته بنشينيم و براي مشكلات اقتصادي اين رشته فكر كنيم، و اصلا بايد طرح جامعي براي هنرمندان‌مان تدوين كنيم تا طي آن كمبودهايشان حل و فصل شود.

وي تاكيد كرد: البته باز كردن فضاهاي بين‌المللي مي‌تواند بخش زيادي از كمبود درآمدها را جبران كند. ما مي‌توانيم از طريق سفرهاي هنري به كشورهايي مثل ژاپن و اروپا كه داراي درآمدهاي قابل توجهي هستند هنر ايراني را تبليغ كنيم و در راستاي حل مشكلات‌مان اين سفرها را انجام دهيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هم‌چنين در پاسخ به سوال يكي از حضار كه پرسيد نظر شما در خصوص شخص آقاي صفارهرندي كه هم اكنون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است و زماني در جبهه حضور داشته، چيست؟ گفت: جبهه جنگ بسيار وسيع و گسترده بود و همه نوع افكار و آدم‌ها در آن حضور داشتند، بنابراين اگر جبهه جنگ مي‌توانست همه اين تنوع‌ها را در جايي جمع كند زيبا بود. اما چون آن تنوع‌ها با هم نيستند آن زيبايي هم اكنون وجود ندارد.

رضايي خاطرنشان كرد: در دولت خاتمي هم كساني بودند كه در جبهه و جنگ حضور داشتند و حدود 60 درصد از مجلس ششمي‌ها نيز از افرادي بودند كه در جنگ حاضر بودند، در مجلس فعلي هم همين‌طور؛ به هر ترتيب معتقدم ما بايد كارها را به دست متخصصين بسپاريم.

رضايي افزود: مثلا در اين راستا اگر افراد سياسي در راس ورزش قرار بگيرند هم به خود و هم به ورزش آسيب رسانده‌اند. در وزارت ورزش كه ان‌شاءالله درست شود بايد افراد متخصص حضور داشته باشند.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام در همين راستا خاطرنشان كرد: البته فرهنگ در كشور ما آن‌قدر غيرتخصصي شده كه ما هر كدام به خود جرات مي‌دهيم كه خود را متخصص فرهنگ قلمداد كنيم. اگر اين طور است هر كدام مي‌توانيم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شويم.

وي با تاكيد بر اين‌كه تخصص بدون مديريت نيز كافي نيست، خاطرنشان كرد: وزير فرهنگ و ارشاد بايد كسي باشد كه فرهنگ و هنر را به خوبي بشناسد.

رضايي در ادامه در پاسخ به سوال يكي ديگر از حضار كه در خصوص راهكارش درباره حل مشكلات جوانان خاصه مسئله مسكن آنها پرسيد، اظهار كرد: مسئله مسكن و ازدواج جوانان به اين برمي‌گردد كه جوانان ما پولدار باشند. مسئله اساسي براي من قبل از مسكن و ازدواج وجود درآمد كافي براي جوانان است و اصلا يكي از شعارها ي من در اقتصاد مسئله درآمد براي مردم است.

يكي ديگر از حضار در خصوص رويكرد رضايي نسبت به حجاب خانم‌ها پرسيد كه رضايي گفت: من معتقدم مسئله حجاب يك ارزش بسيار بالا براي بانوان ماست، و ما بايد اين ارزش را حفظ كنيم، اما اين ارزش بايد با قلب و دل خانم‌هاي ما همراه باشد چرا كه اگر بخواهيم با زور و اجبار اين مسئله را به خانم‌ها تحميل كنيم، ممكن است به يك مبارزه اجتماعي تبديل شود.

دبير مجمع تشخيص مصحلت نظام با تاكيد بر اين‌كه ما بايد سعي كنيم حجاب اسلامي را با فرهنگ ايراني همراه كنيم، افزود: ما نبايد خودمان را مسلمان تر از پيامبر خدا(ص) تصور كنيم و قيد و بندهاي تند و تيزي بگذاريم، البته از آن طرف هم فلسفه حجاب بايد به خوبي تبيين شود تا ان‌شاءلله خانم‌هاي ما با ميل و اختيار حجاب را انتخاب كنند.

يكي ديگر از حضار پرسيد آيا شما وقتي كه رييس جمهور شديد حرف و عمل‌تان يكي خواهد بود كه رضايي پاسخ داد من فكر مي‌كنم مردم مرا مي‌شناسند، من صريح و صادقانه حرف مي‌زنم، و در گذشته تجربه سياسي به من نشان داده كه اگر قولي دادم و عمل نكردم در تلويزيون از مردم عذرخواهي كنم و به مردم به صراحت بگويم كه مرا ببخشيد.

به گزارش ايسنا، رضايي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر رويكرد او نسبت به بحث آزادي بيان خاطرنشان كرد: آزادي هم اكنون نيز وجود دارد، منتهي در اين راستا دو مسئله وجود دارد برخي‌ها هستند كه مي‌خواهند آزادي مردم را سلب كنند كه بايد جلوي اين افراد گرفته شود. برخي نيز از آزادي‌ها سوءاستفاده مي‌كنند كه بايد جلوي اينها را هم گرفت.

وي خاطرنشان كرد: هركس كه مي‌خواهد تجسس كند و ببينند كه مردم درخانه‌هايشان چه مي‌كنند را بايد سر جايش نشاند، چرا كه مردم بايد احساس كنند وقتي وارد خانه خود مي‌شوند در واقع در امن‌ترين نقطه دنيا هستند. البته از آن طرف برخي قدر اين نعمت را نمي‌دانند و از آن سوءاستفاده مي‌كنند، مثلا به مسائل ديني توهين مي‌كنند اينها از جمله مسائلي است كه بايد جلوي آن گرفته شود.

رضايي با تاكيد بر اين‌كه من از آزادي‌هاي مشروع حمايت جانانه‌اي خواهم كرد، گفت: هيچ كس حق ندارد مانع آزادي‌هاي مشروع شود و از آن طرف البته براي حدود آزادي‌ها مرزي خواهم گذاشت.

يكي ديگر از حضار پرسيد در خصوص رابطه با آمريكا چه برنامه‌هايي داريد كه رضايي با بيان اين‌كه من در رابطه با مسئله آمريكا طرحي با عنوان پرش از روي ديوار آمريكا دارم، اضافه كرد: ما بايد به جاي اين‌كه سرمان را به ديوار آمريكا بزنيم و يا در مقابل اين ديوار تسليم شويم، بايد فهرستي از چالش‌ها و همكاري‌ها با آمريكا را تهيه كنيم.

وي مسئله محيط زيست، مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و پاكستان، امنيت منطقه، هم‌چنين عبور از بحران مالي اقتصادي كه دنيا با آن مواجه است را از جمله موارد موجود در فهرست همكاري‌هاي ايران و آمريكا ذكر و اظهار كرد: ما در مسائلي مثل منافع ملي، سهم‌مان در درياي خزر، بهره‌برداري از ذخاير گازي خليج فارس، قيمت نفت، دنياي اسلام و مسئله فلسطين نمي‌توانيم با آمريكا سازش كنيم.

يكي ديگر از حضار كه از ايثارگران كشور بود طي نامه‌اي كه به مجري برنامه داده شد به بيان مشكلات مالي‌اش پرداخت و اين مشكلات را با رضايي به عنوان يك كانديداي رياست جمهوري مطرح كرد كه رضايي پاسخ داد: در مورد اين مشكل به من مراجعه كنيد، چرا كه اين ربطي به رييس جمهور شدن من ندارد. برخلاف تبليغاتي كه در كشور مي‌شود و مي‌گويند به خانواده شهدا رسيدگي مي‌كنند، اما هنوز ايثارگران ما از وضع مطلوب برخوردار نيستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.